26 septembrie, 2010

Let's do it, Romania sau mitul lui Sisif in varianta eco-postmodernista




Cand mi s-a propus sa particip pe 25 septembrie la aceasta actiune n-am ezitat sa accept. Insa stiam de la inceput ca, dincolo de satisfactia unui gest concret de a proteja chinuita natura a mileniului trei, ne vom alege - majoritatea participantilor - cu un gust amar.
Am fost repartizati intr-o padure din zona Barnova, nu departe de releul de la Bucium. O zona frumoasa, chiar foarte frumoasa as putea spune.


Tocmai acesta este si motivul pentru care acolo s-a construit un soi de zona de agrement, unde se poate pescui, juca paintball sau manca gratare haiducesti.
Ei bine, ajunsi la fata locului, voluntarii au constatat cu stupoare ca mormanul de gunoaie alocat era defapt o albie abrupta de parau pe care cei cu localul o transformasera in groapa de gunoi personala. Lumea s-a apucat de treaba cu simt de raspundere, sacii s-au umplut rapid: consumabile de bar, prezervative folosite, materiale de constructii, gunoi menajer, sticle, pungi de toate felurile, pampersi etc etc etc...


Spre final, cred, am avut parte de un moment sublim, apoteotic: a venit unul de la local si ne-a zis ceva de genul: "bei, nu va mai chinuiti degeaba ca noi tot aici ne vom arunca gunoiul si pe viitor!"
Dupa scormonit in gunoi cateva ore, dupa sobolanii morti deshumati, lumea s-a revoltat. S-a propus sesizarea autoritatilor etc, nu stiu daca se va reusi ceva, deoarece sunt sigura ca cei cu localul au relatii fix acolo unde trebuie...


M-am uitat azi si prin presa, ecourile actiunii sunt practic absente, numai gogomaniile basescianului big brother tin cap de afis. Mie insa nu-mi pare rau ca am mers: esential este ca am curatat un colt de NATURA, care este si va fi mereu, dincolo de actul de proprietate al unor indivizi fara minte si principii.
Concluzie: mai exista in tara asta atat de putini OAMENI incat nu stiu ce fel de viitor ne asteapta. Poate ceva gen Mad Max...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu